17 april, 2010

Mijn eerste lead in het spaans :)

Twee weken geleden moest ik voor het vak 'redactie' een lead (de intro van een nieuwsbericht) schrijven over wat volgens mij hét nieuwsbericht van de dag was. Het grote nieuws van die dag was (vond ik) de arrestatie van Ariel Cantero, een belangrijke boef. Gister kreeg ik mijn lead terug en hij was goed! Hieronder staat hij in het spaans en daaronder een vertaling naar het nederlands.

Arrestaron a "El" Ariel Cantero en su vivienda en la zona Sur de Rosario. Cantero es sospechoso por el ataque al micro de hinchas de Newell's Old Boys, donde murió Walter Cáceres de 14 años, el mes pasado. En su vivienda la policía encontró diez armas, 40 millones de pesos y unos cuarenta celulares. Cantero es el líder de Los Monos, un grupo que es sospechoso por el tráfico de droga. Drogas no fueron encontrados en la vivienda.

"De" Ariel Cantero is gearresteerd in zijn woning in het zuiden van Rosario. Cantero wordt verdacht van de aanval op de bus supporters van Newell's Old Boy afgelopen maand, wat de oorzaak was van de dood van de 14-jarige Walter Cáceres. In zijn woning heeft de politie tien wapens, veertigduizend pesos en zo'n veertig mobiele telefoons aangetroffen. Cantero is de leider van De Apen, een groep die ervan wordt verdacht drugs te smokkelen. Drugs zijn echter niet gevonden.

3 opmerkingen: