04 maart, 2010

"We zijn geen kampioenen..."

"Maar we hebben aan de wereld laten zien dat we wel degelijk meedingen om het wereldkampioenschap". Dat waren de woorden van Diego Maradona gisteren na afloop van het oefenduel tegen Duitsland. De wedstrijd werd zonder al te veel problemen met 1-0 gewonnen door de Argentijnen. Omdat Diego na de vorige gewonnen wedstrijd de media er flink van langs gaf tijdens de persconferentie (letterlijk zei hij: "Dat jullie eraan zuigen en eraan blijven zuigen") was ik benieuwd naar wat er nu uit zijn mond zou komen. En dit is wat hij zo ongeveer zei over:

- Het feit dat hij nog geen idee heeft welke spelers naar Zuid-Afrika gaan:
"Ik heb aan een paar gezegd dat ze al zeker mogen zijn van hun plaats in de selectie. En aan de rest heb ik gevraagd om hun best te blijven doen en nog even af te wachten. Het is een moeilijke beslissing en ik wil achteraf geen spijt hebben van mijn keuzes."

- De slechte prestaties van Messi (die het in Barcelona ongelooflijk goed doet):
"Ik ben hem heel erg dankbaar voor wat hij voor de selectie doet, net zoals Guardiola hem dankbaar is voor wat hij in Barcelona doet. En ik dank God voor het feit dat Messi Argentijns is."

- Het niveau van de wedstrijd:
"Het leek net een kwartfinale van een WK. Beide teams gooiden alles wat ze konden in de wedstrijd. De jongens hebben goed naar mijn aanwijzingen geluisterd. We blijven nu niet stilzitten, maar gaan hard werken om beter te worden. We zijn nog geen wereldkampioenen maar we hebben aan de wereld laten zien dat we meedingen om het wereldkampioenschap."

Nederland had dat al door. 33% van de stemmers op de poll denkt dat Argentinië het tot de finale gaat halen! Nog drie maanden te gaan....

4 opmerkingen:

  1. Hahaha, spannend Wil!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee, ik denk dat het kwart of halve finale wordt. Finale wordt: Brazilie - Spanje.

    Eric

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lijkt me te gek als de finale Nederland - Argentina wordt ... Spannend!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sorry. Deze anonymus heet Stef.

    BeantwoordenVerwijderen