13 maart, 2010

Eerste week op school

Geen introductiekamp, geen introductieweek, zelfs geen spelletjes om je klasgenoten te leren kennen. Mijn studie aan de TEA Periodismo begon met een week vol computerlessen.

Ze werken namelijk op mijn school met Linux en daarom Open Office Writer op de computers. En omdat de meeste studenten gewend zijn om met Microsoft Word te werken, kregen we zo de kans om alvast te wennen aan dit nieuwe programma.

Het gebouw is overdag een middelbare school en vanaf 17 uur is het een hogeschool journalistiek. Een van de twee directeuren is Luis Novaresio, een journalist uit Rosario met veel aanzien in Argentinie. Ik heb hem helaas nog niet rond zien lopen op school...

Dinsdag begin ik 'echt' met school. Mijn rooster ziet er dit jaar zo uit:

Dinsdag
17.00 - 18.20: Economie
18.40 - 20.00: 'Gedachten' (ik denk dat dit een soort van ethiek is?)

Woensdag
17.00 - 18.20: Recht
18.40 - 20.00: Journalistiek
20.10 - 21.10: 'Integrerend' (ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet verwachten)

Donderdag
18.40 - 20.00: Nationale politiek (internationale politiek komt in het tweede jaar)
20.10 - 21.30: Techniek

Vrijdag
17.00 - 18.20: Redactie
18.40 - 20.00: Redactie

4 opmerkingen:

  1. Jammer dat je een introductie hebt gehad! Das juist zo handig om iedereen te leren kennen! ;) Je rooster, je hebt laat les! Maar wel interessante lessen?! ;)
    Snel x skypen! xx Lies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Wil, ben heel benieuwd hoe dit gaat bevallen! Succes, xx Ann

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spannend hoor, vooral die vakken integrerend en politiek.
    Hier in Nijmegen begint nu de tangoweek, geopend door de Argentijnse ambassadeur! Zie
    http://www.nijmegen1.nu/2010/03/14/nieuwsuitzending-12-maart/ (na 3.30 minuut)
    en http://www.doble-ocho.com/index.html
    en http://www.embassyargentina.nl/nl_cul.htm

    liefs, Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hai Willie!
    Linux: cool :-P Dat gebruiken we ook op onze uni! Best handig als je eenmaal weet hoe de dingen werken... Heel veel succes en plezier met je studie,
    liefs Renée

    BeantwoordenVerwijderen