09 maart, 2011

Rotburen

Ik kwam net terug van een blokje om met Mooi. Ze had zich voorbeeldig gedragen dus het laatste stukje liet ik haar los lopen. Ze bleef keurig op de stoep en viel niemand lastig. Ik was zo trots! Dus toen ik ons pasillo (gangetje) inliep, liet ik haar de laatste 20 meter naar ons appartement lekker rennen.



Mooi begon alvast aan haar eindsprint, terwijl ik de deur achter me op slot deed. Wanneer ik me weer omdraai, zie ik hoe Mooi weer heel hard terugrent. Met een grote Rottweiler achter haar aan. Vlak voor mijn neus bespringt de rotweiler mijn kleine Labrador.

Paniek
Ik gillen: "Help me! Iemand! Ga weg jij! Heey! Heeeey!!! Help me!!"
Maar ik wist echt niet wat ik moest doen. Mooi had al gepiept, een teken dat ze het niet leuk vindt (mocht de rottweiler heel onschuldig aan het spelen zijn geweest). Mooi heeft zich nu heel klein gemaakt en is richting de deur geschoten. De Rottweiler loopt dreigend op haar af. Ik durf hem gewoon niet bij zijn nekvel te pakken. Ik ben gewoon bang voor deze hond.

Omdat er serieus NIEMAND kwam (terwijl ik echt als een gek non-stop aan het schreeuwen ben), pakte ik snel mijn sleutel en ging met Mooi naar buiten. Daar moest ik minstens een minuut wachten voordat de hond werd meegesleurd door zijn baasje.

Zijn baasje
En daar ligt het probleem. Zo baasje, zo hond. Rottweilers kunnen hele lieve honden zijn, maar met zo'n baasje als deze is dat gewoon onmogelijk. Hij is namelijk van een familie die altijd ruzie heeft. Echt waar, elke keer wanneer ik langs hun huis loop hoor ik wel gegil of geschreeuw. Ik doe de deur voorzichtig weer open en roep hem na: "Je kan die hond echt niet los in het pasillo laten!" De man kijkt niet eens om maar haalt zijn handen omhoog en zegt: Hij heeft zelf de deur opengemaakt. Waarna hij de deur achter zich dicht smijt. Een paar andere buren zijn na al deze commotie naar buiten gelopen. Een paar zeggen tegen me dat hij een hijo de puta is.

Dit is niet het eerste incident met de Rottweiler. Een keer toen ik Mooi 's avonds op straat uitliet, was de rotweiler ook net op straat. Los. Hij kwam toen van achteren op Mooi afrennen. Zijn baasje kon hem toen nog net op tijd vastpakken bij z'n nekvel. Ik was toen te geschrokken om er iets van te zeggen. Een andere keer gebeurde hetzelfde. Maar toen was het overdag. En toen schreeuwde ik keihard: "Koop in godsnaam een riem!"

Enfin, het ergste vind ik nog dat ze NOOIT hun verontschuldigingen hebben aangeboden. Nu ook weer: het enige wat de man heeft gezegd was "Hij heeft zelf de deur opengemaakt". De vorige bewoners van mijn appartement hadden een Goldenretriever. Deze is een keer zo gewond geraakt van een aanval van de Rottweiler dat de bewoners zijn verhuisd. We moeten hier echt iets aan doen! Iemand ideeen?

3 opmerkingen:

  1. He bah, wat naar nou willie! Kan je er geen aangifte van doen?
    Xje Julie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Cursus omgaan met Rottweilers volgen ... Meteen goed tegen je angst!
    tot vanavond,
    Stef

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ach, Mooi toch.. Maar gelukkig heeft zij wel lieve baasjes ;)
    xx Liza

    BeantwoordenVerwijderen